Festiwal 321 Impro ma swoje cele.

Promocja Sztuki Improwizacji.

Impro, choć znane na całym świecie, do Polski dotarło stosunkowo niedawno. O ile w nurcie kabaretowym możemy mówić o wielkim zainteresowaniu, o tyle nurt teatralny jest bardzo skromny. W przeciągu ostatnich 10 lat powstało kilkadziesiąt grup improwizacyjnych, w skład których wchodzą studenci, artyści kabaretu, amatorzy. Na chwilę obecną jest kilka Festiwali w Polsce  pokazujących rozwój tych grup: ImproFest w Krakowie, Podaj Wiosło w Gdańsku, Improdrom w Bydgoszczy czy „Tak I…” w Opolu.  W środowisku zawodowego teatru po pierwsze nie ma Teatru jako miejsca, w którym publiczność z założenia oglądałaby sztukę Impro. Na mapie świata i Europy jesteśmy pod tym względem „białą plamą”. I to właśnie Festiwal 321Impro chciałby zmienić, a na pewno przyczynić się do powstania zawodowej Sceny Impro w Stolicy. Nasze pięcioletnie festiwalowe doświadczenia utwierdzają nas w przekonaniu, że sztuka improwizacji odbierana jest w kategoriach sztuki przez duże „S”. Nasi festiwalowi widzowie nie pozostawiają wątpliwości , że impro to najwyższej próby spotkanie z widownią, to „Jazz” w Teatrze. Dlatego nieustannie walczyć będziemy o miejsce improwizacji w panteonie sztuk wielkich, bo choć sztuka ta odbierana jest jako rozrywka, to nie wolno nam zapominać , że to rozrywka na najwyższym poziomie. Dowodem czego jest chociażby dotychczasowy dorobek sceniczny festiwalu, na którym pokazywaliśmy zarówno grupy debiutujące(amatorskie) ale też przede wszystkim grupy zawodowe, które poprzez perfekcyjny warsztat aktorski potwierdzały wybitność tej sztuki.   Od tej edycji Festiwalu będziemy pokazywać naszej widowni improwizację w wykonaniu zawodowców ,zarówno w nurcie kabaretowym jak i teatralnym.

Edukacja w bardzo szerokim zakresie.

Filarem każdej edycji festiwalu są warsztaty z improwizacji. W szczególności są one ważne dla wszystkich miłośników zajmujących się tą sztuką. Od lat zapraszamy wspaniałych trenerów impro z zagranicy a byli to m.in.: Caitlin Howden, Mike Huges, Mathieu Loose, Andreas Yeates. Ich doświadczenie jest niezbędnym elementem w rozwiju sztuki impro w Polsce, gdzie nie istnieją zawodowe szkoły impro, nie istnieją zawodowe teatry. Edukacja w Impro to bezsprzeczna podstawa aby można było mówić o jakimkolwiek rozwoju artystów zajmujących się tą sztuką zawodowo i amatorsko.

Ale festiwalowa edukacja dotyczy również dzieci i młodzieży, dla których co roku przygotowane są warsztaty zapoznające z treningiem impro, który w swojej uniwersalności jest jednym z najciekawszych treningów rozwijających umysł, duszę i ciało. Impro spojrzenie na teatr to także wspaniała alternatywa dla tych , którym nie wystarcza klasyczne podejście do edukacji teatralnej.

Promocja i popularyzacja Konstancina-Jeziorny jako Alternatywnego Uzdrowiska Kulturalnego.

Konstancin-Jeziorna to jedyne w województwie mazowieckim Uzdrowisko. W ciągu ostatnich kilku lat gmina przeszła rewitalizację. Dziś Festiwal 321 Impro odbywa się w przepieknie odrestaurowanej Hugonówce w samym sercu Parku Zdrojowego. Tam również stoi przepiękny Amfiteatr. Atmosfera naszego niewielkiego miasteczka, bardzo kameralna to idealne połączenie. Mamy nadzieję, że fesiwal 321Impro stanie się wizytówką naszego miasta i z czasem z opinii „przepięknej sypialni Warszawy” stanie się Najbardziej Alternatywnym Uzdrowiskiem Kulturalnym. Łączyć będzie w sobie w czasie tych kilku dni wszystko co niezbędne nam do życia: śmiech, zdrowe powietrze, przepyszne jedzenie i desery i oczywiście pozytywne nastawienie, którym widzowie  zarażają przechodniów. Konstancin-Jeziorna ma w swojej ofercie wyjątkowe miejsca i jedno niepowtarzalne wydarzenie jakim jest Ogólnopolski Festiwal Sportów Teatralnych 321 Impro.